Μαγικά ταξίδια στη χώρα του βιβλίου
Κυριακή, 19 Οκτώβριος 2014 08:29
Λογοτεχνικός- Φιλαναγνωστικός Όμιλος
Μαγικά ταξίδια στη χώρα του βιβλίου
Τάξεις Α΄1 –Α΄2
Εκπαιδευτικοί:
Αγγελική Μουστάκα
Πελαγία-Μαρία Βαμβουρέλλη
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΘΕΜΑ ΣΤΟΧΟΙ ΥΛΙΚΑ
1η συνάντηση
• Διαμόρφωση χώρου- γωνιά λογοτεχνίας μετά από συζήτηση της ομάδας
• Διερεύνηση αναγνωστικής προτίμησης παιδιών
• Επιλογή βιβλίου • Δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη, στην «κοινότητα αναγνωστών»
• Ενίσχυση σεβασμού στην προσωπικότητα του άλλου
• Συνειδητοποίηση σημασίας ύπαρξης του λογοτεχνικού βιβλίου στη ζωή μας
2η συνάντηση
• Εικονιστική αφήγηση βιβλίου • Έκφραση συναισθημάτων που προκαλεί μια εικόνα
• Καλλιέργεια αφηγηματικής διήγησης
3η- 4η συνάντηση
• Ανάγνωση κειμένου
• Κατανόηση
• Επεξεργασία
• Άσκηση της δεξιότητας της προσεκτικής ακρόασης
• Ανάπτυξη κριτικής σκέψης
5η συνάντηση
• Αναδιήγηση κειμένου
• καλλιέργεια δεξιότητας αναδιήγησης ιστοριών, συναισθημάτων ή καταστάσεων
• Ανάπτυξη δυνατότητας κατανόησης κειμένου και
αφηγηματικής ικανότητας
6η- 7η συνάντηση
• Ανάγνωση κειμένου
• Περιγραφή χαρακτήρων
• Να αναγνωρίζουν και να εντοπίζουν τις αξίες και τις ιδέες που ενυπάρχουν στα λογοτεχνικά κείμενα
8η - 9η συνάντηση
• Αφήγηση ιστορίας από κάποιον άλλο ήρωα
• Να αναπτύξουν την εφευρετικότητα δίνοντας ένα εναλλακτικό σενάριο για μια νέα εξέλιξη της ιστορίας , μπαίνοντας στη θέση του συγγραφέα
10η συνάντηση
• Δραματοποίηση και αλλαγή ρόλων
• Ενίσχυση δυνατότητας των παιδιών να υποδύονται ρόλους
• Δραστηριοποίηση φαντασίας δίνοντας δικές τους διαστάσεις στους ήρωες
11η συνάντηση
• Εικονογράφηση σκηνών από το βιβλίο που μελετήσαμε
• Δημιουργία ευχάριστης απασχόλησης και ικανοποίησης για το αποτέλεσμα
12ησυνάντηση
• Αναπαράσταση με πλαστελίνες, πηλό, κ.λ.π. κάποιας σκηνής της ιστορίας.
• Δημιουργία ευχάριστης απασχόλησης και ικανοποίησης για το αποτέλεσμα Πηλός και πλαστελί-νες
13η συνάντηση
• Συζήτηση και διατύπωση εντυπώσεων από την ανάγνωση του βιβλίου
• Η απόκτηση μέσα από τη λογοτεχνία γλωσσικών εμπειριών